L'A.N.I.F., Associazione Italiana Ipercolesterolemia Familiare, era presente a Göteborg (Svezia) per il primo meeting ufficiale della Rete Europea dei pazienti con FH. A rappresentarla è stato Francesco Fuggetta, giornalista dell'Osservatorio Malattie Rare. Riportiamo di seguito il suo intervento in inglese, la relativa traduzione in italiano e, in allegato, le slide proiettate durante la presentazione.

Good afternoon, I’m Francesco Fuggetta. I’m a journalist of the Observatory for Rare Diseases and I will talk about the activities of A.N.I.F., the Italian Association of Familial Hypercolesterolaemia. The Observatory for Rare Diseases (O.Ma.R.) is a multimedial journal specialized on rare diseases and cancers. It was founded in 2010 as a private initiative, with the aim to collect and verify information and facts related to the mentioned topic and make them subject to disclose.

Leggi la notizia completa su Osservatorio Malattie Rare.